![]() |
||||
|
||||
|
![]() | O PFCG |
![]() | KODEKSY |
![]() | DOBRE PRAKTYKI |
![]() | RANKINGI |
![]() | PRAWO |
![]() | ENCYKLOPEDIA |
![]() | PUBLIKACJE |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | EUROPA |
![]() | POLSKA |
![]() | LINKI |
Poznaj corporate governance
z właściwej strony
Przegląd Prawa Handlowego nr 11, 2005
Dyrektywa w sprawie harmonizacji wymogów dotyczących przejrzystości informacji o emitentach jest istotnym elementem w tworzeniu jednolitego transgranicznego wspólnego rynku kapitałowego Unii Europejskiej. Dyrektywa przejrzystości ma na celu poprawę ochrony inwestorów oraz zwiększenie skuteczności funkcjonowania rynków kapitałowych. Inne korzyści płynące z implementacji dyrektywy przejrzystości, to zwiększenie zaufania inwestorów do rynku kapitałowego i umożliwienie opartej na odpowiednich informacjach oceny wyników inwestycyjnych podmiotów emitujących papiery wartościowe.
Proces legislacyjny w Unii Europejskiej
Zakres dyrektywy przejrzystości
Wymagania dotyczące informacji okresowych
Roczne sprawozdania finansowe
Półroczne sprawozdania finansowe
Śródroczne sprawozdanie zarządu
Informacje bieżące
Informacja o zbyciu lub nabyciu znaczących pakietów akcji
Harmonizacja
Właściwe organy nadzorcze
Podsumowanie
Dyrektywa przejrzystości będzie ważnym elementem integracji europejskich rynków kapitałowych i może przyspieszyć procesy konsolidacyjne pomiędzy giełdami papierów wartościowych na tym rynku. Może ona ułatwić poruszanie się po rynku indywidualnym inwestorom, a także wzmóc ich ochronę. Państwa członkowskie mają czas na przyjęcie środków niezbędnych do wykonania dyrektywy przejrzystości do 20.01.2007 r., zaś Komisja do 30.06.2009 r. przedstawi Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie na temat jej funkcjonowania.
zjednoczenie.com | ![]() |